maandag 14 april 2008

Zij

Haar hart bonst.
Is dat goed voor jou?

Ze is bij je.
Achtergebleven voetsporen vult ze op
met zeezand en zout water.
Ze strijkt de kreuken in je lakens
gladde haren tussen haar kromme vingers
zachte welvingen.

Jouw hart bonst.
Dat is goed voor jou.


Ze verzamelt kruimels van jouw naam
broodnodig.
Ze leest de woorden die jij niet begrijpt

om dan de boeken te sluiten
lettervreter van jouw gedachten.

Ze schikt haar kleren,schudt haar vleugels en glimlacht.
Haar hart bonst voor jou.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Heidi,
wat is het leuk om te lezen hoe schijnbaar makkelijk je die mooie woorden vindt die een tipje van de sluier over je ziel oplichten. Wat moedig ook om zo open te zijn naar de wereld, ik ben al zenuwachtig als ik online reageer! En wat jammer ook dat er de laatste tijd boosheid in je zit. En hoe boeiend uit te kijken naar een volgende aflevering.
Doe zo verder Heidi, misschien moet je eens wat muzikanten aanspreken die er dan de juiste noten onder schuiven?
Genegen groetjes, Lieven

Anoniem zei

Lieve schoonzus,
Je verhaaltjes hebben me geraakt, en ik zie ernaar uit om meer van zulk moois te lezen.
Dit noemen ze nu talent, en ik hoop dat je deze kracht tot volle bloei laat komen.
Dus, doe vooral je ding, dit komt helemaal in orde! Lucky you ;-)!
Elke.
PS: je broer deelt in deze volledig mijn mening!

maria zei

Hee Heidi,

het is een genot jou te lezen!

Kwaaie-Heidi,ingelijste-Heidi,
Heidi-met-het-bonzend-Hart...
Ik kijk uit naar nog.

Hartelijke groet,

Maria