maandag 31 augustus 2009

Afspraak

Dagelijks krijg ik in mijn mailbox ‘de dagelijkse gedachte’. Dat is een uitspraak, een spreuk, een bedenking van een bekende of onbekende medemens. Vandaag was het Pablo Neruda: ‘Elke toevallige ontmoeting is een afspraak.’ Dat vind ik mooi, het geeft weer dat de werkelijkheid als een web aan elkaar hangt, alles heeft met alles te maken.

Zo zat ik na mijn werk in het park te genieten van de laatste zon. Een vriend belde me op en we hadden het over onze plannen. September komt er immers aan, de tijd waarop Vlaanderen weer massaal gaat ‘cursussen’. Ikzelf voorop. Dit jaar wil ik weer ‘iets goeds voor mijn lijf gaan doen’. Dat lijstje is uiteraard eindeloos: tai chi, yoga, bio-energetica, stemwerk, ... Ik leg de telefoon neer en merk op dat er op het grasveld achter mij wat gebeurt. Een groep mensen die in een kring gaan staan en bewegingen maken. Dat kan vanalles zijn, maar het is alvast ‘iets met het lijf’. Ik raap mijn moed bij elkaar, sta op en vraag of ik mag meedoen. Dat mag en dan vraag ik waaraan ik dan eigenlijk mee doe. Het is tai chi, met een opwarming van Qi Chong. Ah zo. Volgende week is het proefles.

Ik heb dus zelfs een afspraak nà de toevallige ontmoeting.

Geen opmerkingen: