woensdag 11 februari 2009

Mmmmassage

Ik heb vandaag een heerlijke massage achter de rug. Een vriendin raadde me dit adresje aan, zij had het eerder uitgetest. Spannend dus, iemand die je niet kent die toch je hele lijf zal zien én aanraken. Maar ik kon me helemaal loslaten en overgeven aan handen die met heel veel aandacht en respect te werk gingen. Het werd een intieme, intense ervaring. Mijn lichaam werd plots groter, kreeg weer plekjes waarvan ik wel weet dat ze bestaan, maar die ik schromelijk verwaarloosd had. Want zeg nu zelf: hoe vaak raak je op aandachtige wijze je knieholtes aan, of je ellebogen of de vliesjes tussen je vingers?

Het kan ook anders zoals ik vorige week hoorde vertellen. Hilde had een verwenbon gewonnen en ging die met veel plezier inruilen. Door druk verkeer en weinig parkeerplaats kwam ze echter te laat waarop de gastvrouw met hoge stem pinnig reageerde dat het welkomstdrankje dan alvast overgeslagen werd. Met korte instructies werd Hilde wegwijs gemaakt in het verwenparadijs. Vervolgens gingen ze over tot “De reiniging van het gelaat”. Hmm, dat klonk veelbelovend. Met veel gebaar deed de dame product op een watje. Eén streep over het voorhoofd en één over de beide wangen. Ziezo, dat was dan ook weer gebeurd. Ze mocht op de massagetafel gaan liggen. De massagedame stroopte haar mouwen op en riep vlak boven Hilde’s gezicht: ‘Ontspan!’ Wat uiteraard op bevel zeer goed lukte.

Vreemd genoeg raadde Hilde dit adresje niet aan haar vriendinnen aan.

Gelukkig zijn er achter vele gevels van gewone huizen veel kundige en warme handen te vinden. Geef mij maar die huiselijkheid waar een mas-sa-ge een mmmmassage kan worden.

Geen opmerkingen: