zondag 12 juni 2011

Afkicken

Wennen aan weer thuis zijn na het vele onderweg zijn is een heuse dagtaak... En er is één zeer beproefde methode: vakantie houden in eigen stad. Het voordeel van al dat op reis zijn, is dat mijn ogen fris zijn. Ik slaag er nog enkele dagen in om ook mijn eigen omgeving verwonderd in me op te nemen en gun Antwerpen mijn frisse blik. Dwalend door straten die ik voor het eerst zie met mensen in vakantiestemming, lijkt de dag eindeloos te duren. Ik rijg de uren aan elkaar, voel honger, voel dorst en beland op een terras dat ik nog niet eerder zag.


Blijkt dat het cafeetje nog maar twee weken geleden de deuren opende. De gastvrouw is allervriendelijkst en prijst enthousiast haar lekkere kaart aan. Ze mag een verrassing voor me klaarmaken en ik krijg een vers, lekker broodje met ham en pesto. Het druipt van de olie, maar dat vervult me enkel maar met heimwee naar Spanje. De stoeltjes op het terras zijn kleurrijk en bovendien te koop. Een Afrikaans gezin maakt ze met de hand en je mag er eentje van haar terras plukken voor 65 euro. Allen daarheen! (hoek Sint-Paulusstraat en Klapdorp)

1 opmerking:

Anoniem zei

Dacht op het eerste gezicht dat het ergens in Barcelona zou zijn! Dit terrasje kende zelfs deze toerist ook nog niet :-) Leuke tip, zal het onthouden.
J