vrijdag 12 februari 2010

Volgen

Volgen, volgde, gevolgd.
De Dikke Van Daele kent elf verklaringen toe aan dit woord. Onder meer:
  • zich bewegen in de richting die overeenstemt met die van het in object genoemde
  • gaan langs (vb. een weg volgen)
  • de voortgang of ontwikkeling bijhouden van iets of iemands gedachten
  • handelen naar, gehoor geven aan
  • voortvloeien uit
Nergens in Van Daele staat 'met een zekere regelmaat iemands blog lezen en dit kenbaar maken'. Het is dan ook iets nieuws dat in mijn Dikke Van Daele van 2008 nog niet kan voorkomen. Maar jij beste lezer, jij kan wel de daad bij het woord voegen. Jij kan mijn blog volgen. Via een eenvoudige knop in de balk hiernaast kan je jezelf tot 'Volger' slaan van 'Boe, Da en ik'. Welkom!
Ik ga je niet met reclameboodschappen om de oren slaan, ik ga je niet voorschrijven hoe je moet leven. Ik ben geen Boe, ik ben geen Da, ik ben ik.
Je bent dus absoluut niet gevogeld als je je inschrijft, het wordt er alleen maar knusser op!

Geen opmerkingen: